Ο αξεπέραστος χορευτής μας Φώτης Μεταξόπουλος !

https://www.tayromaxos.gr/2025/05/blog-post_24.html
Ο αξεπέραστος χορευτής μας
Φώτης Μεταξόπουλος !
Φώτης Μεταξόπουλος !
Γράφει ο Πάνος Ν. Αβραμόπουλος
Αποκλήθηκε ο Νουρέγιεφ της Ελλάδος ο Φώτης Μεταξόπουλος και δικαίως, αφού με την χορευτική του δεινότητα και το σπουδαίο λυρικό του κύτταρο, επένδυσε χορευτικά είτε ως χορευτής, είτε ως χορογράφος, ολάκερο το καλλιτεχνικό μας πεδίο, απο το θέατρο και τον κινηματογράφο ως την επιθεώρηση και τη δύσβατη Λυρική μας σκηνή. Στην μακρά και επιτυχή του πορεία στο φάσμα του χορού ο αγαπημένος μας Φώτης Μεταξόπουλος, συμμετείχε ως χορευτής είτε και έγραψε τις χορογραφίες, για πάνω απο ογδόντα ταινίες μας και συνεργάστηκε με την πλειονότητα των κορυφαίων μας της υποκριτικής μας τέχνης. Άλλοτε στα πλαίσια του θεάτρου και της επιθεώρησης και άλλοτε στα πλαίσια της μεγάλης μας οθόνης με λαμπερά αστέρια μας όπως η Γεωργία Βασιλειάδου, ο Ορέστης Μακρής, ο Βασίλης Αυλωνίτης κ.α. έχτισε μια μακρά αλυσίδα χορευτικής και χορογραφικής μεγαλουργίας, που εξακόντισε το ηθικό κύρος του στο κοινό, τον κατέστησε πλατιά αγαπητό και τον κατέταξε στο πάνθεον των κορυφαίων της καλλιτεχνικής μας δημιουργίας. Σημειώνοντας ακόμα και την σπουδαία συμβολή του Φώτη Μεταξόπουλου, στην διάδοση της τέχνης του χορού, ιδίως στους νέους ανθρώπους, με τις σχολές χορού που δημιούργησε και δίδασκε το 1981 στην Αθήνα και το Χαλάνδρι, διδάσκοντας συνάμα και στην Χαλκίδα.
Ο μεγάλος μας χορευτής είδε της φως της ζωής στην Αθήνα στις 13 Μαΐου 1935, με την φυσική προικοδοσία ενός σωματότυπου, που θαρρείς πως ήταν προορισμένος για το χορό ! Και ενώ με την αποπεράτωση των γυμνασιακών του σπουδών, ξεκίνησε να σπουδάσει ασυρματιστής στην Σχολή Πάλμερ το 1954, για να εργαστεί στο εμπορικό ναυτικό, μια παράσταση “Η ζωή του Ροδόλφο Βαλεντίντου άλλαξε παντελώς τα σχέδια και στράφηκε στην βαθύτερη εσωτερική του παρόρμηση, στο χορό ! Την χρονιά εκείνη ο χορογράφος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Άγγελός Γριμάνης, έψαχνε χορευτές, για να δημιουργήσει ένα μπαλέτο που θα περιόδευε στην Ελλάδα και την Ευρώπη και σε αυτόν στράφηκε ο δεκαενιάχρονος τότε Φώτης Μεταξόπουλος. Πάραυτα δεν τον προσέλαβε δοθείσης της απειρίας και της ελλειπούς χορευτικής παιδείας του, αλλά τον παρέπεμψε στην διακεκριμένη Ελβετή χορεύτρια Μύριαμ Σουαζί, προκειμένου να σπουδάσει μαζί της χορό. Αποφοιτώντας έτσι απο την σχολή της, ρίχτηκε με δίψα και ορμή στο απέραντο έδαφος της χορευτικής τέχνης. Πρόβα
τζενεράλε ο Φώτης Μεταξόπουλος ως χορευτής έκανε με την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ, στο θέατρο του Εθνικού Κήπου και εν συνεχεία προχώρησε στη μακρά πορεία του, με συνεργασίες με τα γνωστά θεατρικά σχήματα της εποχής. Το 1959 ακολούθησε την ευρωπαϊκή περιοδεία του αμερικάνικου θιάσου της Κάθριν Ντάνχαμ. Και απο το 1961 μπήκε στις επάλξεις του ελεύθερου θεάτρου και του κινηματογράφου, ως χορευτής και χορογράφος. Έως και το 1976 ανέπτυξε συνεργασίες μεταξύ άλλων, με τα θεατρικά σχήματα των Αλίκης Βέμπο, Νίκου Χατζίσκου, αλλά και με τις μεγάλες κινηματογραφικές εταιρίες “Φίνος - Φιλμς” και “Καραγιάννης - Καρατζόπουλος”.
Στα σκηνοθετικά του επιτεύγματα - που κυρίως ήταν στο φάσμα της επιθεώρησης- περιλαμβάνεται το έργο “Ο Ζορμπάς έρχεται στην Αυστραλία”. Την δεκαετία του ΄70 αποτέλεσε ένα δεινό χορευτικό δίδυμο που συνέγειρε την Ελλάδα, μαζί με την μεγάλη μας χορεύτρια Νάντια Φοντάνα. Και το διάστημα 1976-1990 ανέπτυξε συνεργασία ως χορευτής, χορογράφος και σκηνοθέτης με το μεσουρανούν τότε θέατρο “Δελφινάριο” και απο το 1990 με τον θεατρικό επιχειρηματία Νίκο Παρίση. Σημειώνουμε ακόμα το σπουδαίο πέρασμά του απο την Εθνική Λυρική μας Σκηνή το διάστημα 1957 -1962, συμμετέχοντας ως χορευτής σε επτά
παραγωγές λυρικών έργων τις : “Τραβιάτα”, “Η εύθυμη χήρα”, Άϊντα”, “Κάρμεν”, “‘Αλκηστις”, “Πρίγκηπας Ίγκορ”, “Ο Μωυσής στην Αίγυπτο”, “Ο βαφτιστικός”, αλλά και στα μπαλέτα “Οι Συλφίδες”, “Ο πραματευτής”, “Τρίτη Δεκατρείς του κου Πίκολι”, “Οράματα ποιητού”, “Συμπόσιον Στράους”, “Σουίτα ισπανικών χορών”. Παράλληλα με τη λαμπρή καριέρα του ως χορευτής ο Φώτης Μεταξόπουλος, ανέπτυξε συνδικαλιστική δράση και αγωνίστηκε σθεναρά, για τα πνευματικά δικαιώματα των χορογράφων. Αποσύρθηκε απο την ενεργό χορευτική δράση το 2001. Ο Φώτης Μεταξόπουλος πραγματοποίησε τρείς γάμους, με την Μαριάννα Δρίνη με την οποία απέκτησε τον γιό του τον Πάνο, με την Νάντια Φοντάνα και με την Νανά Δόγκα, με την οποία απέκτησε έναν γιό και μια κόρη. Αδιαμφισβήτητα είναι ένας απο τους μεγάλους ‘Έλληνες χορευτές του 20ου αιώνα και τον περιβάλλουμε όλοι, με την αγάπη μας !
παραγωγές λυρικών έργων τις : “Τραβιάτα”, “Η εύθυμη χήρα”, Άϊντα”, “Κάρμεν”, “‘Αλκηστις”, “Πρίγκηπας Ίγκορ”, “Ο Μωυσής στην Αίγυπτο”, “Ο βαφτιστικός”, αλλά και στα μπαλέτα “Οι Συλφίδες”, “Ο πραματευτής”, “Τρίτη Δεκατρείς του κου Πίκολι”, “Οράματα ποιητού”, “Συμπόσιον Στράους”, “Σουίτα ισπανικών χορών”. Παράλληλα με τη λαμπρή καριέρα του ως χορευτής ο Φώτης Μεταξόπουλος, ανέπτυξε συνδικαλιστική δράση και αγωνίστηκε σθεναρά, για τα πνευματικά δικαιώματα των χορογράφων. Αποσύρθηκε απο την ενεργό χορευτική δράση το 2001. Ο Φώτης Μεταξόπουλος πραγματοποίησε τρείς γάμους, με την Μαριάννα Δρίνη με την οποία απέκτησε τον γιό του τον Πάνο, με την Νάντια Φοντάνα και με την Νανά Δόγκα, με την οποία απέκτησε έναν γιό και μια κόρη. Αδιαμφισβήτητα είναι ένας απο τους μεγάλους ‘Έλληνες χορευτές του 20ου αιώνα και τον περιβάλλουμε όλοι, με την αγάπη μας !
Το παρόν κείμενό μας έχει δημοσιευθεί στην εφημερίδα "Παρασκήνιο".
*Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι M.Sc Δ/χος Μηχανικός Ε.Μ.Π., Αν. Γραμματέας Πολιτισμού ΠΑΣΟΚ
www.panosavramopoulos.blogspot.gr
www.panosavramopoulos.blogspot.gr
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments