Πως θα εισάγονται οι μαθητές στα ΑΕΙ: Το εθνικό απολυτήριο, ο ρόλος του βαθμού και οι έωλες προτάσεις για το νέο Λύκειο

https://www.tayromaxos.gr/2016/08/blog-post_232.html
“Θα υπάρξει σύντομα μια πρόταση -ελπίζω μέσα στη χρονιά- που θα είναι
πάνω στην εντολή που έχουμε από τον υπουργό. Θα πάμε δηλαδή, μέσω του
σχολικού συστήματος, να μπαίνουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Δεν θα
χρειάζεται παράλληλο σύστημα”, είπε και συμπλήρωσε: “Θα αναβαθμιστεί ο
ρόλος του Λυκείου. Με το απολυτήριο του Λυκείου και τον βαθμό ουσιαστικά
θα μπορεί κάποιος να πηγαίνει στις σχολές εκείνες που θα έχει τη
δυνατότητα λόγω βαθμού να μπει”.
Λύκειο και International Baccalaureate
Το υπουργείο Παιδείας μελετάει τη δημιουργία ενός εθνικού απολυτηρίου, στο πλαίσιο του International Baccalaureate, το οποίο θα είναι και το διαβατήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. «Το σύστημα πρέπει να αλλάξει και ο βαθμός απολυτηρίου θα αποτελεί τον βαθμό με τον οποίο θα εισάγονται οι υποψήφιοι στις σχολές. Στόχος με τις αλλαγές αυτές είναι η αναβάθμιση του Λυκείου, και πρώτα πρέπει να προχωρήσουμε στην αναμόρφωσή του. Γι’ αυτό είναι δύσκολο να ορίσω πότε θα μπορούσε να εφαρμοστεί το νέο εισαγωγικό σύστημα», σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννης Παντής.
Οι αλλαγές στις οποίες αναφέρεται αφορούν το Λύκειο το οποίο θα έχει δύο τάξεις και το Γυμνάσιο των τεσσάρων, για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί τόσο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας κ. Σία Αναγνωστοπούλου όσο και μέλη του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία σε αυτό, προαναγγέλλοντας την ολοκληρωτική αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αμφισβητούμενες προτάσεις για αναμόρφωση του Λυκείου
Ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Αντώνης Λιάκος στην πρόταση για το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου εισηγήθηκε την Ελληνική αλλά και την Αγγλική Γλώσσα ως βασικά διδακτικά αντικείμενα στις δύο τάξεις του Λυκείου, αποκλείοντας όμως μαθήματα όπως τα Αρχαία και τα Μαθηματικά.
Ωστόσο η πρόταση αυτή είναι εξ ορισμού προβληματική, καθώς αποκλείει μαθήματα που είναι ούτως η άλλως η βάση των θετικών σπουδών(Φυσική, Μαθηματικά, Πολυτεχνείο). Είναι απορίας άξιο πως θα δομηθεί το ενιαίο Λύκειο πάνω σε μαθήματα όπως η αγγλική γλώσσα και όχι στα βασικά επιστημονικά πεδία.
Η εμμονή στον περιορισμό των Αρχαίων και την ενίσχυση των αγγλικών, δεν μπορεί να ισχυρισθεί σοβαρά κάποιος ότι βοηθάει την ελληνική γλώσσα. Το αντίθετο ακριβώς θα συμβεί.
Η πρόταση Λιάκου όσον αφορά το περιεχόμενο των σπουδών στο νέο διετές Λύκειο, όχι μονο δεν οδηγεί στην ενίσχυση του Λυκείου και του Εθνικού Απολυτηρίου αλλά στην εκπαιδευτική αποδυναμωσή του. Μαθήματα όπως η ιστορία τέχνης μπορεί να είναι αναγκαία, δεν είναι δυνατόν όμως να είναι πρωτεύοντα σε σχέση με μαθηματικά, τη Φυσική και τα Αρχαία.
Πάντως ακόμα η ηγεσία κρατάει κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με τις λεπτομέρειες του νέου συστήματος, καθώς δεν είναι γνωστό αν η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα ισχύει και στο νέο σύστημα και αν θα υπάρξει αυτούσιο το σύστημα των βάσεων εισαγωγής.
www.presspublica.gr
Λύκειο και International Baccalaureate
Το υπουργείο Παιδείας μελετάει τη δημιουργία ενός εθνικού απολυτηρίου, στο πλαίσιο του International Baccalaureate, το οποίο θα είναι και το διαβατήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. «Το σύστημα πρέπει να αλλάξει και ο βαθμός απολυτηρίου θα αποτελεί τον βαθμό με τον οποίο θα εισάγονται οι υποψήφιοι στις σχολές. Στόχος με τις αλλαγές αυτές είναι η αναβάθμιση του Λυκείου, και πρώτα πρέπει να προχωρήσουμε στην αναμόρφωσή του. Γι’ αυτό είναι δύσκολο να ορίσω πότε θα μπορούσε να εφαρμοστεί το νέο εισαγωγικό σύστημα», σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννης Παντής.
Οι αλλαγές στις οποίες αναφέρεται αφορούν το Λύκειο το οποίο θα έχει δύο τάξεις και το Γυμνάσιο των τεσσάρων, για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί τόσο η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας κ. Σία Αναγνωστοπούλου όσο και μέλη του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία σε αυτό, προαναγγέλλοντας την ολοκληρωτική αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αμφισβητούμενες προτάσεις για αναμόρφωση του Λυκείου
Ο πρόεδρος της Επιτροπής κ. Αντώνης Λιάκος στην πρόταση για το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου εισηγήθηκε την Ελληνική αλλά και την Αγγλική Γλώσσα ως βασικά διδακτικά αντικείμενα στις δύο τάξεις του Λυκείου, αποκλείοντας όμως μαθήματα όπως τα Αρχαία και τα Μαθηματικά.
Ωστόσο η πρόταση αυτή είναι εξ ορισμού προβληματική, καθώς αποκλείει μαθήματα που είναι ούτως η άλλως η βάση των θετικών σπουδών(Φυσική, Μαθηματικά, Πολυτεχνείο). Είναι απορίας άξιο πως θα δομηθεί το ενιαίο Λύκειο πάνω σε μαθήματα όπως η αγγλική γλώσσα και όχι στα βασικά επιστημονικά πεδία.
Η εμμονή στον περιορισμό των Αρχαίων και την ενίσχυση των αγγλικών, δεν μπορεί να ισχυρισθεί σοβαρά κάποιος ότι βοηθάει την ελληνική γλώσσα. Το αντίθετο ακριβώς θα συμβεί.
Η πρόταση Λιάκου όσον αφορά το περιεχόμενο των σπουδών στο νέο διετές Λύκειο, όχι μονο δεν οδηγεί στην ενίσχυση του Λυκείου και του Εθνικού Απολυτηρίου αλλά στην εκπαιδευτική αποδυναμωσή του. Μαθήματα όπως η ιστορία τέχνης μπορεί να είναι αναγκαία, δεν είναι δυνατόν όμως να είναι πρωτεύοντα σε σχέση με μαθηματικά, τη Φυσική και τα Αρχαία.
Πάντως ακόμα η ηγεσία κρατάει κλειστά τα χαρτιά της σχετικά με τις λεπτομέρειες του νέου συστήματος, καθώς δεν είναι γνωστό αν η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα ισχύει και στο νέο σύστημα και αν θα υπάρξει αυτούσιο το σύστημα των βάσεων εισαγωγής.
www.presspublica.gr
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments