Tα αστέρια του Ελληνικού κινηματογράφου: Παναγιώτης Καραβουσιάνος (Πάνος Καραβουσανός).

 Tα αστέρια του Ελληνικού κινηματογράφου: Παναγιώτης Καραβουσιάνος (Πάνος Καραβουσανός).

Του Πάνου Αυγουστή*


Γεννήθηκε το 1908. Απόφοιτος του Εθνικού Θεάτρου. Μέλος του Σ.Ε.Η. από το 1936. Στην αρχή της σταδιοδρομίας του έπαιξε «πρόζα», συνεργαζόμενος με κορυφαίους θιάσους («Εθνικού Θεάτρου», Μ. Κοτοπούλη, κ.λπ.). Κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πολέμου στρατεύτηκε και πολέμησε. Στην Κατοχή ήταν οργανωμένος στο ΕΑΜ. Κατά τη διάρκεια των "Δεκεμβριανών" κι όταν η Πολιτοφυλακή του ΕΛΑΣ είχε συλλάβει την μεγάλη ηθοποιό της εποχής Ελένη Παπαδάκη, αυτός το έμαθε τυχαία και την επισκέπτηκε στα κρατητήρια ενώ δεν μπόρεσε να αποτρέψει την εκτέλεσή της. Μάλιστα λέγεται ότι όταν την αντίκρυσε της φίλησε το χέρι (η Παπαδάκη είχε φροντίσει ώστε το παιδί του να μπει στα κατοχικά συσσίτια κι έτσι να επιβιώσει). Μεταπολεμικά μεταπήδησε στο λυρικό θέατρο και διετέλεσε για πολλά χρόνια στέλεχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Ανήκε στην ιδρυτική ομάδα χορωδών της νεοσύστατης ΕΛΣ. Κατά την περίοδο 1940/61 ερμήνευσε επίσης δευτερεύοντες και βοηθητικούς ρόλους σε περισσότερες σε 12 όπερες και οκτώ οπερέτες, σε 45 παραγωγές ή/και αναβιώσεις παραγωγών, οι περισσότερες των οποίων ήσαν πρώτες παρουσιάσεις έργων από την ΕΛΣ. Εμφανίστηκε, μεταξύ άλλων, στις όπερες Η νυχτερίδα [Die Fledermaus] (εναρκτήρια παραγωγή του θεσμού), Μαντάμα Μπαττερφλάι [Madama Butterfly], Η απαγωγή από το σεράι [Die Entführung aus dem Serail], Ο κουρέας της Σεβίλλης [Il barbiere di Siviglia], Τζάννι Σκίκκι [Gianni Schicchi], Ναμπούκκο [Nabucco], Μανόν [Manon], Μποέμ [La bohème], Ναμπούκκο [Nabucco], Ο Βασιλιάς Ανήλιαγος, Η πουλημένη μνηστή [Prodaná nevěsta], Μπορίς Γκοντουνόφ, Τόσκα [Tosca], Χοβάντσινα (Υπόθεση Χοβάνσκι). Επίσης στις οπερέτες: Στα παραπήγματα, Η Ολλανδέζα [Das Hollandweibchen], Παγκανίνι [Paganini], Η πριγκίπισσα της Σασσώνος, Ο βαρώνος ατσίγγανος [Der Zigeunerbaron], Το ρόδο του Τυρόλου [Der Vogelhändler], Το σπίτι των τριών κοριτσιών [Das Dreimädelhaus].Στον κινηματογράφο ερμήνευσε δεύτερους και τρίτους ρόλους και πάντα το ρόλο του "σκληρού". Το γιγαντιαίο παράστημά του και η επιβλητική του παρουσία είχαν σαν αποτέλεσμα να προκαλεί τον κινηματογραφικό φόβο των πρωταγωνιστών. Σύζυγός του ήταν η ηθοποιός Παρασκευή (Βιβή) Καραβουσιανού που πέθανε το 1967. Πέθανε το 1973 (ίσως).

Φιλμογραφία

Ο άνθρωπος της καρπαζιάς (1969) [Καραμπακούλας]

Ο γίγας της Κυψέλης (1969)

Ο φιγουρατζής (1968)

Ο Μανωλάκης ο τέντυ μπόυ (1967)

Τι κι αν γεννήθηκα φτωχός (1967)

Επιχείσησις: Όρμα χοντρέ! (1967)

Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (1966) [επιβάτης ταξί]

Ο μπαμπάς μου ο τεντυμπόυς (1966) [κρατούμενος]

Οι κυρίες της αυλής (1966) [νέος περιπτεράς)

Φίφης ο ακτύπητος (1966)

Κάλλιο πέντε και στο χέρι (1965)

Ο ουρανοκατέβατος (1965) [Μπακατσούλας]

Το βλακόμουτρο (1965)

Πράκτορες 005 εναντίον χρυσοπόδαρου (1965)

Είναι ένας τρελός...τρελός Βέγγος (1965)

201 καναρίνια (1964)

Χωρίς γονείς κι αδέλφια (1964)

Ο καταφερτζλης (1964) [οδοντίατρος]

Έξω φτώχεια και καλή καρδιά (1964)

Ο Ιππόλυτος και το βιολί του (1963)

Τρίτη και 13 (1963)

Τύφλα να χει ο Μάρλον Μπράντο (1963) [μασέρ]

Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης (1963) [Βαγγέλης]

Οι σκανδαλιάρηδες (1963)

Δουλειές του ποδαριού (1962)

Δέκα μέρες στο Παρίσι (1962)

Του Κουτρούλη ο γάμος (1962)

Ζητείται ψεύτης (1961) [Πατατιάς]

Για σένα την αγάπη μου (1960)

Ποτέ την Κυριακή (1960)[Σπύρος]

Το αγρίμι (1960)[κυρ Διονύσης, μπακάλης]

Μανταλένα (1960)

Τα κίτρινα γάντια (1960)

Τα ντερβισόπαιδα (1960) [κηπουρός]

Το κλωτσοσκούφι (1960) [φορτηγατζής]

Η λίμνη των στεναγμών / Η κυρα Φροσύνη και ο Αλή πασάς (1959)

Ο Ηλίας του 16ου (1959) [Πανάγος Μπέρμπερης]

Όσο υπάρχουν γυναίκες (1959)[κ. Μενέλαος, πελάτης για ξύρισμα στο κουρείο του ''Φίγκαρω'']

Δολλάρια και όνειρα (1956)

Γραφείο συνοικεσίων (1956)

Τζο ο τρομερός (1955) [μπράβος Καλλίρη]

Γκολ στον έρωτα (1954)

Το κορίτσι της γειτονιάς (1954)

Το σωφεράκι (1953) [οδηγός μικρού αυτοκινήτου]

Ο γενίτσαρος (1953)

Δυο κωθώνια στο Ναυτικό (1952)[ναύτης ''καραβανάς'', μάγειρας και πρωταθλητής πυγμαχίας 3ου Λόχου]

Προ παντός…ψυχραιμία (1951)

Οι απάχηδες των Αθηνών (1950). Πηγή: greekactor.blogspot.com


*Ο Πάνος Αυγουστής είναι Δημοσιογράφος και M.Sc βιβλιοθηκονόμος του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Related

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 3323367825582672290

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

FACEBOOK

Συνολικές προβολές σελίδας

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

εορτολογιο

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΖΩΔΙΑ


live score

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Στο παρόν blog εκτός από άρθρα των διαχειριστών, αναδημοσιεύονται άρθρα από άλλα blogs με αναφορά πηγής στο κάτω μέρος κάθε άρθρου.

-Το blog politikanet αναδημοσιεύει και δεν "υιοθετεί" απαραίτητα το περιεχόμενο των ειδήσεων που αναρτά στις οποίες αναφέρεται η πηγή της είδησης.

- Οι φωτογραφίες και τα βίντεο προέρχονται από το διαδίκτυο, κυρίως από τις εικόνες google και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους. Εάν κατά λάθος έχει δημοσιευτεί εικόνα ή βίντεο που διέπεται από πνευματικά δικαιώματα, επικοινωνήστε μαζί μας και θα αφαιρεθεί.

- Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο Blog δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.


item