Oι λεωφόροι της Αθήνας: Λεωφόρος Κηφισού.

Oι λεωφόροι της Αθήνας: Λεωφόρος Κηφισού.
Του Πάνου Αυγουστή*
Παλαιότερα ο ποταμός Κηφισός είχε πολλά νερά και ο δρόμος περνούσε εκατέρωθεν αυτού, καθώς οι σημερινοί κόσμοι ήταν διασταυρώσεις με φωτεινούς σηματοδότες (πλην τις διασταυρώσεις Αθηνών και Αχαρνών που ήταν κόμβοι με άνω διάβαση από την δεκαετία του 1980). Στη νεότερη εποχή τα νερά διατέθηκαν μέσω αγωγών και άλλων έργων σε αρδευτικές ανάγκες της ευρύτερης περιοχής, με αποτέλεσμα ο ποταμός να έχει σχεδόν αποξηρανθεί στις μέρες μας. Κατά τη δεκαετία του 1990 ο ποταμός εγκιβωτίστηκε σχεδόν σε όλο το μήκος του, με το δρόμο να παίρνει τη μορφή αυτοκινητοδρόμου, ενώ στο υπόγειο τμήμα του λειτουργώντας ως αντιπλημμυρικός αγωγός. Όμως τα αντιπλημμυρικά έργα δεν είχαν κατασκευαστεί σωστά με αποτέλεσμα το 2002 η Λεωφόρος να πλημμυρίσει. Τελικά αποκαταστάθηκε το 2004.
Στην αρχαιότητα μία από τις γέφυρες που διέθετε ήταν ο τόπος των λεγόμενων «γεφυρισμών», ένα ελευθεριάζον μέρος των περίφημων Ελευσίνιων Μυστηρίων, όπου οι συμμετέχοντες πείραζαν καλοπροαίρετα ο ένας τον άλλο.
Στις μέρες μας η Κηφισού εξυπηρετεί πάνω από 100.000 οχήματα καθημερινά, ενώ συνδέεται με άλλους κύριους οδικούς άξονες, όπως την Αττική Οδό, την Ιερά Οδό, τη Λ. Αθηνών κλπ.
Παρά τα κομβικά έργα που εκτελέσθηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 έως τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην λεωφόρο αποτελεί καθημερινότητα, ενώ τα ατυχήματα είναι επίσης πολύ συχνό φαινόμενο. Σύμφωνα με ειδικούς, αυτό οφείλεται στην κακή ποιότητα οδοστρώματος, τα ανεπαρκή στηθαία και νησίδες ασφαλείας, την ελλιπέστατη σήμανση, την απαγορευτική για αυτοκινητόδρομο κλίση σε ορισμένα σημεία, τις παράνομες ανεξέλεγκτες εισόδους, τις ανεξέλεγκτες και στενές λωρίδες κυκλοφορίας κατά μήκη του δρόμου με αποτέλεσμα να δημιουργείται το φαινόμενο του μπουκαλιού, την έλλειψη συντήρησης του δρόμου και τον κακό σχεδιασμό των καθέτων οδών αλλά και του ίδιου του αυτοκινητόδρομου, εξαιτίας της υποχρεωτικής χάραξης του πάνω στην πορεία του Κηφισού ποταμού. Παρά τα παραπάνω προβλήματα, ουδέποτε έχει ακουστεί διαμαρτυρία ή κάποια πρόταση για την βελτίωση του δρόμου. Επίσης έχει χαρακτηριστεί ως σκάνδαλο η μη παραχώρηση του δρόμου μαζί με την υπόλοιπη εθνική οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης το 2008.
Η λεωφόρος διαθέτει τρεις λωρίδες σε όλο της το μήκος, από το ΣΕΦ μέχρι την Μεταμόρφωση, ενώ στο τμήμα Αχαρνών-Λ. Αθηνών διαθέτει τέσσερις λωρίδες. Πηγή: el.wikipedia.org
*Ο Πάνος Αυγουστής είναι M.Sc βιβλιοθηκονόμος του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments