Κυβερνητικό «βέτο» για όρια ηλικίας-συντάξεις
https://www.tayromaxos.gr/2014/09/blog-post_5406.html
Το κρίσιμο ραντεβού του υπουργού Εργασίας με την αντιπροσωπεία των δανειστών θα γίνει την Πέμπτη, ενώ «προπαρασκευαστικό» θεωρείται το χθεσινό ραντεβού των κυρίων Χαρδούβελη και Βρούτση.
Κύρια «γραμμή» του Υπουργού Εργασίας είναι πως δεν πρόκειται να μειωθούν οι κύριες συντάξεις, ούτε να θιγούν τα όρια ηλικίας, για να μην ανατραπούν -ακόμη περισσότερο- οι οικογενειακοί προγραμματισμοί.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει και το «Εθνος», στις πιέσεις που θα ασκηθούν από την τρόικα για νέες παρεμβάσεις στο Ασφαλιστικό, η κυβέρνηση βάζει διπλό βέτο:
- Ορια ηλικίας: Δεν συζητείται νέα παρέμβαση στα όρια ηλικίας. Αλλωστε για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα από την 1η Ιανουαρίου 2013 και μετά, πλήρης σύνταξη καταβάλλεται στα 67 ή εναλλακτικά στα 62 έτη, αλλά με 40 έτη ασφάλισης. Η κυβερνητική πλευρά θα επισημάνει πως τυχόν νέες παρεμβάσεις στα όρια ηλικίας θα οδηγήσουν αυτομάτως στην έξοδο χιλιάδες ασφαλισμένους, κάτι που θα είχε δραματικές επιπτώσεις στα οικονομικά των ασφαλιστικών ταμείων.
- Συντάξεις: «Οχι» στη μείωση των καταβαλλόμενων συντάξεων από τα ταμεία κύριας ασφάλισης λέει το Υπουργείο Εργασίας. Στη διαπραγμάτευση ο κ.Βρούτσης θα επισημάνει πως με μια σειρά νόμων το θέμα έχει ρυθμιστεί. Δηλαδή, για όσους αποχωρήσουν από το 2015 και μετά προβλέπεται ούτως ή άλλως νέος τρόπος υπολογισμού των κύριων συντάξεων. Όσον αφορά στα επικουρικά ταμεία, από το 2015 θα εφαρμοστεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος και επομένως ανάλογα με τα οικονομικά των ταμείων θα αναπροσαρμόζονται οι επικουρικές συντάξεις και τα εφάπαξ.
Για τον συνδικαλιστικό νόμο το παράθυρο αλλαγών παραμένει ανοιχτό. Γι αυτό και έχει προγραμματιστεί για αύριο συνάντηση του υπουργού και των κοινωνικών εταίρων με τον Γενικό Διευθυντή του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας στη Γενεύη, ώστε να βρεθεί ένα μίνιμουμ συναίνεσης.
Τhetoc.gr
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments