Σε τροχιά υλοποίησης η γραμμή 4 του μετρό

Σε τροχιά υλοποίησης η γραμμή 4 του μετρόΑνάσα για περιοχές που δεν έχουν πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς

Σε κάποιες από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως του Γκύζη, την Κυψέλη και το Γαλάτσι, η διέλευση του μετρό θα φέρει μια πρωτόγνωρη, απόλυτα μετρήσιμη βελτίωση στην καθημερινότητα.

Η ένταξη του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής του μετρό στο ΣΕΣ 2014-2020 επιβεβαιώνει ότι το όνειρο θα γίνει πραγματικότητα και ότι το έργο έχει εισέλθει σε τροχιά υλοποίησης. Το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να προχωρήσει σε ανακοινώσεις για το χρονοδιάγραμμα του έργου μέσα στον Σεπτέμβριο σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής».

Όλα δείχνουν λοιπόν ότι το πρώτο κομμάτι της γραμμής 4 του μετρό (ή γραμμής «U», όπως επικράτησε να αναφέρεται λόγω του σχήματός της) πρόκειται να περάσει από τη θεωρία στην πράξη. Το έργο συμπεριελήφθη, όπως είχε ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης, στο ΣΕΣ 2014-2020 και πλέον η Αττικό Μετρό εστιάζει τις δυνάμεις της στην προετοιμασία του φακέλου του έργου με τον οποίο θα πειστεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) να δανειοδοτήσει το έργο.

Κλιμάκιο της ΕΤΕπ αναμένεται στη χώρα μας στα μέσα Σεπτεμβρίου και η κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό θα βρίσκεται σε κορυφαία θέση στην ατζέντα των συζητήσεων. Πάντως, όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν ο κ. Χρυσοχοΐδης, οι αξιωματούχοι της ΕΤΕπ είναι ήδη θετικά διακείμενοι. Άλλωστε, η ΕΤΕπ έχει μέχρι σήμερα συγχρηματοδοτήσει την κατασκευή των δύο γραμμών του μετρό στην Αθήνα, καθώς και τις επεκτάσεις τους με περισσότερο από 1,5 δισ. ευρώ, ενώ υποστηρίζει και το μετρό της Θεσσαλονίκης με 650 εκατ. ευρώ.

Το τμήμα Ευαγγελισμός-Άλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος). Έχει προϋπολογισμό 900-950 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ. Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια, οι οποίες δεν έχουν σήμερα πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς.

Ολόκληρη η γραμμή 4 (Περισσός-Άλσος Βεΐκου-Πανεπιστήμιο-Ευαγγελισμός-Βύρωνας-Κατεχάκη-Μαρούσι-Λυκόβρυση), στην πιο μαξιμαλιστική της εκδοχή, έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ. Αρχικά, στη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995-1999) είχε αποφασιστεί να κατασκευαστεί όχι με τη μορφή νέας γραμμής, αλλά χωρισμένη σε δύο επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών, επιλογή που τελικά αποκλείστηκε για διάφορους λόγους (διακοπή λειτουργίας του μετρό, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος κ.λπ.).



newsbeast.gr

Related

ΚΟΙΝΩΝΙΑ 4898867114315616210

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

FACEBOOK

Συνολικές προβολές σελίδας

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

εορτολογιο

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΖΩΔΙΑ


live score

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Στο παρόν blog εκτός από άρθρα των διαχειριστών, αναδημοσιεύονται άρθρα από άλλα blogs με αναφορά πηγής στο κάτω μέρος κάθε άρθρου.

-Το blog politikanet αναδημοσιεύει και δεν "υιοθετεί" απαραίτητα το περιεχόμενο των ειδήσεων που αναρτά στις οποίες αναφέρεται η πηγή της είδησης.

- Οι φωτογραφίες και τα βίντεο προέρχονται από το διαδίκτυο, κυρίως από τις εικόνες google και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους. Εάν κατά λάθος έχει δημοσιευτεί εικόνα ή βίντεο που διέπεται από πνευματικά δικαιώματα, επικοινωνήστε μαζί μας και θα αφαιρεθεί.

- Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο Blog δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.


item