Η επιβεβλημένη Ανάγκη Εκσυγχρονισμού του Λ.Σ & o Στρατηγικός Ρόλος.
https://www.tayromaxos.gr/2014/01/o.html
Στις ραγδαίες εξελίξεις που θα ακολουθήσουν τα επόμενα έτη σε Αιγαίο
και Ανατολική Μεσόγειο, είναι βέβαιο πως αυτές οι εξελίξεις δεν θα
σχετίζονται μόνον με τις Ένοπλες Δυνάμεις (Ε.Δ) της πατρίδας μας, αλλά
θα αφορούν και άλλες νευραλγικές υπηρεσίες όπως είναι το Λιμενικό Σώμα.
Εξάλλου το τελευταίο, ήδη εδώ και 30 χρόνια διεξάγει έναν «ακήρυχτο»
πόλεμο με αδίστακτους κακοποιούς και δουλεμπόρους, εγκάθετους πράκτορες
της Άγκυρας και εκατοντάδες χιλιάδες λαθροέποικους που κατακλύζουν
διαρκώς την Ελλάδα.
Γράφουν οι Γιάννης Νικήτας, Κωσταντίνος Τόλιας (στρατιωτικοί συντάκτες)
Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το Λ.Σ δεν έχει υλοποιήσει
κάποιο εξοπλιστικό πρόγραμμα με απόρροια σήμερα να είναι αναγκασμένο να
προβεί σε εξοπλιστικές αγορές με γνώμονα όχι μόνον τις κλασικές
αποστολές όπως είναι οι αποστολές Search and Rescue αλλά και αποστολές
ειδικών επιχειρήσεων (όπως θα δούμε παρακάτω) εκτός από τις παραδοσιακές
αντιτρομοκρατικές αποστολές. Επίσης, δεδομένης της άμεσης
«οικοπεδοποίησης» της ΑΟΖ και της εξόρυξης των υδρογονανθράκων το Λ.Σ
οφείλει να είσαι σε θέση να εκτελεί και άλλες αποστολές όπως αυτή της
προστασίας των εξέδρων άντλησης πετρελαίου. Μάλιστα, δεδομένης της
συνεχούς ενίσχυσης της Τουρκικής Ακτοφυλακής που την καθιστά ένα «μικρό»
Πολεμικό Ναυτικό, το Λ.Σ πρέπει να αποκτήσει και αυτό νέα μέσα με την
σειρά του ώστε να μην γίνει ο «ουραγός» στον συσχετισμό ισχύος.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΜΕΣΑ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ- ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.Οι βασικές κατηγορίες μέσω που βρίσκονται στις τάξεις του Λ.Σ είναι:
Τα πλωτά και γενικά τα σκάφη και τα πλοία. Με την σειρά τους αυτά χωρίζονται στις εξής κατηγορίες: περιπολικά σκάφη ανοιχτής θαλάσσης, παράκτια περιπολικά, απορυπαντικά σκάφη και διασωστικά σκάφη ή σκάφη έρευνας και διάσωσης, τα γνωστά ναυαγοσωστικά. Συνολικά, υπάρχουν 103 πλωτά μέσα από τα οποία τα 9 είναι σκάφη ανοιχτής θαλάσσης (6 κλάσης Δήλος, 3 κλάσης Saar, 1 κλάσης Vosper Europatrol 250 Mk1) 6 απορρυπαντικά (3 LS-413 (LMPA) και 3 κλάσης Pollcat), 11 ναυαγοσωστικά (1 κλάσης Arun Halmatic και 10 κλάσης Lambro Halmatic 60) και 72 παράκτια περιπολικά από τα οποία τα 55 είναι γενικών καθηκόντων (35 κλάσης Lambro 57, 11 κλάσης Lambro Sunquestor 53, 4 κλάσης D-45 και 5 κλάσης D-45M), τα 14 καταδιωκτικά πλοιάρια που είναι οι 8 σφήνες (2 ΜIL-38, 2 MIL-40, 2 SUPER ONDA, 2 MAGNA ONDA) τα 3 CB-90HCG και τα 3 Boston Waller Outrage 900 (τα οποία δωρήσθηκαν από την Αμερικανική ακτοφυλακή πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004). Όλα υπηρετούν στα Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών και τα περισσότερα εδρεύουν στα ακριτικά νησιά του Ιονίου και του Ανατολικού Αιγαίου καθώς και των Δωδεκανήσων. Συμπλωρωματικά, υπάρχουν και 50 φουσκωτά σκάφη διαφόρων τύπων με τα ΚΕΑ, την ΜΥΑ και τα κατά τόπους λιμεναρχεία. Εκτενές αναλυτικό αφιέρωμα θα βρείτε εδώ: http://hellarmforces2010.blogspot.gr/2013/12/blog-post_27.html
Τα εναέρια μέσα, ήτοι αεροσκάφη ναυτικής περιπολίας (2 Cessna 172 Skyhawk, 3 Cessna 406 Caravan ΙΙ και 2 Socata TB) και 10 Ελικόπτερα (4 Super Puma AS 332C και 6 Aérospatiale Dauphin
Τα χερσαία μέσα, δηλαδή οχήματα και μοτοσυκλέτες.
Eκ των ανωτέρων συνάγονται τα εξής συμπεράσματα:
1. Πρώτα απ’ όλα υπάρχει σχετικά επαρκής αριθμός σκαφών όσον αφορά τα πλοία ανοιχτής θαλάσσης, τα ναυγοσωστικά και τα απορυπαντικά. Το πρόβλημα εστιάζεται στα λίγα καταδιωκτικά σκάφη που διαθέτουν τα ΚΕΑ. Επίσης, καλό θα είναι να αναβαθμιστούν και τα υπάρχοντα σκάφη τύπου Lambro 57 στον τομέα της αύξησης της ισχύος πυρός.
2. Υπάρχει πολυτυπία γεγονός που δημιουργεί προβλήματα εφοδιαστικής υποστήριξης και αυξάνει το κόστος.
3. Υπάρχει η ανάγκη να εφοδιαστεί το Λ.Σ με σκάφη υψηλών ταχυτήτων, που δύναται να φέρουν βαρύ οπλισμό και να μεταφέρουν ομάδες ειδικών αποστολών των ΚΕΑ, υπάρχουν μόνον τα 3 CB-90HCG.
4. Τα εναέρια μέσα επαρκούν, μένει να είναι όλα επιχειρησιακά. Μάλιστα, τα 6 Aérospatiale Dauphin είναι και υπερσύγχρονα από τα κορυφαία στην κατηγορία τους.
5. Είναι ανάγκη να αποκτηθούν οχήματα εφοδιασμένα με θερμικές/ υπέρυθρες κάμερες τα οποία θα επιτηρούν θαλάσσιες εκτάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας χωρίς να χρειάζεται να δαπανώνται καύσιμα και να καταπωνούνται τα πλωτά μέσα. Εφόσον, εντοπιστεί κάποιο ύποπτο σκάφος τότε θα δίνεται το στίγμα του και θα ελέγχεται από πλωτό. Κατ' αυτόν τον τρόπο θα εξοικονομηθούν χρήματα.
6. Χρειάζεται να να δημιουργηθεί μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα ανταλλαγής δεδομένων, τακτικής κατάστασης που θα ενσωματώνει τις πληροφορίες από τα Ναυτικά Παρατηρητήρια και στα Στρατιωτικά Παρατηρητήρια που βρίσκονται στα νησιά.
ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗ (ΠΛΩΤΑ ΚΑΙ ΕΝΑΕΡΙΑ ΜΕΣΑ).
Η τουρκική ακτοφυλακή, γνωστή και ως Τουρκική Διοίκηση Ακτών διαθέτει συνολικά 52 σκάφη και πλοία διαφόρων τύπων και αποτελεί το αντίπαλο δέος του Λ.Σ. Καθημερινά εμπλέκεται και αυτή σε δεκάδες περιστατικά αμφίσβητησης της εθνικής μας κυριαρχίας ειτε με παραβιάσεις των χωρικών υδάτων είτε υπο την μορφή συγκεκαλυμμένων επιχειρήσεων όπως προώθησης λαθρομεταναστών (υπάρχουν δεκάδες φωτογραφίες και βίντεο που το φανερώνουν). Στα πλαίσια των μεγαλεπήβολων εξοπλιστικών προγραμμάτων που προωθεί η Τουρκία, η Τουρκική Ακτοφυλακή προωθεί και αυτή τα δικά της εξοπλιστικά προγράμματα με σκοπό την ανάδειξη της σε ένα μικρό ναυτικό. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της συγκροτείται σε τέσσερις υφιστάμενες διοικήσεις:
Διοίκηση Περιοχής Μαύρης Θάλασσας με έδρα την Σαμψούντα.
Διοίκηση Περιοχής Μαρμαρά και Στενών με έδρα την Κωσταντινούπολη.
Διοίκηση Περιοχής Θάλασσας Αιγαίου με έδρα την Σμύρνη.
Διοίκηση Περιοχής Μεσογείου Θαλάσσης με έδρα την Μερσίνα.
Η Τουρκική Ακτοφυλακή βασίζεται σε ένα εκτενές δίκτυο που περιλαμβάνει 65 λιμάνια και βάσεις στα οποία σταθμεύουν τα 160 πλωτά που διαθέτει (περιλαμβανομένων και των ελαστικών λεμβών), τα 14 Ε/Π AB-412 και τα 3 Α/Φ CN-235. Τα θαλάσσια μέσα της Τουρκικής Ακτοφυλακής είναι τα κάτωθι:
14 μονάδες επιφανείας ανοιχτής θαλάσσης εκτοπίσματος 156 έως 195 τόνων κλάσης Sinifi.
17 πλοία εκτοπίσματος 90 τόνων.
8 είναι κλάσσης ΚW 15 εκτοπίσματος 70 τόνων.
4 κλάσσης Kaan 33 εκτοπίσματος 120 τόνων ενω ναυπηγούνται άλλα 9.
9 σκάφη κλάσης Kaan 29 εκτοπίσματος 95 τόνων.
1 σκάφος Kaan 20 εκτοπίσματος εκτοπίσματος 21 τόνων
18 σκάφη (καταδιωκτικά- ειδικών επιχειρήσεων) Kaan 15 εκτοπίσματος 18,7 τόνων
4 σκάφη κλάσης Sar 35 εκτοπίσματος 210 τόνων.
14 σκάφη κλάσσης SE 80 εκτοπίσματος 195 τόνων.
2 σκάφη κλάσσης Sac Picket εκτοπίσματος 29 τόνων.
48 ελαστικές λέμβοι.
Τα επόμενα χρόνια η Τουρκική Ακτοφυλακή θα εντάξει στην δύναμη της 4 πλοία έρευνας και διάσωσης ανοιχτής θάλασσας εκτοπίσματος 1700 τόνων, ήδη έχουν παραδοθεί τα 2 πρώτα και αναμένονται τα υπόλοιπα. Αναφορικά, με τα εναέρια μέσα και τις προσεχείς εξελίξεις, σημειώνεται πως τον επόμενο καιρό η Τουρκική Ακτοφυλακή σκοπεύει να προμηθευτεί επιπλέον 9 Α/Φ CASA CN-235 με εξοπλισμό μάχης το σύστημα AMASCOS. Συνοψίζοντας, η Τουρκική Ακτοφυλακή όπως θα αναλύσουμε και παρακάτω σκοπεύει και αυτή να αναδειχθεί σε περιφερειακή δύναμη της Ανατολικής Μεσογείου, ικανή να αναλαμβάνει κάθε τύπου αποστολή έρευνας και διάσωσης σε Αιγαίου και Ανατολική Μεσόγειο, να εκτελεί αποστολές ανορθοδόξου πολέμου και τέλος να είναι ικανή να θωρακίσει τα παράλια από τυχόν ελληνικές απόπειρες διείσδυσης. Όλα αυτά θα τα δουμε αναλυτικά στις επόμενες γραμμές, με πρώτο το θέμα της έρευνας και διάσωσης. Να σημειώσουμε, πως το προσωπικό της Τουρκικής Ακτοφυλακής ανέρχεται σε 4000 άτομα, όταν το Λ.Σ διαθέτει περι τους 7.500 άνδρες και γυναίκες.
Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΤΟΥ Λ.Σ.
Όπως φάνηκε και εκ των ανωτέρων έχουν ήδη φανερωθεί οι ελλείψεις που υπάρχουν στο Λ.Σ. Οι ελλείψεις συνοψίζονται ως:
- Έλλειψη νέων καταδιωκτικών σκαφών κατάλληλα για την διενέργεια ειδικών επιχειρήσεων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τα υπερταχέα σκάφη της οικογένειας XSMG World Ltd. Division ιδανικά για το περιβάλλον του Αιγαίου που δύναται να φέρουν ευρεία γκάμα οπλισμού, αναπτύσουν ταχυτήτες ανω των 70 ναυτικών μιλίων, διαθέτουν υπεσύγχρονα συστήματα πλοήγησης και ναυτιλίας κτλ.
- Nεα ατομικά υλικά, όπως διόπτρες νυχτερινής όρασης, εξαρτύσεις- γιλέκα μάχης νέου τύπου, αλεξίσφαιρα γιλέκα με κεραμικές πλάκες και κράνη κέβλαρ για προστασία και από διαμέτρημα 7,62 x 51.
- Διόπτρες νυχτερινής όρασης και θερμικές κάμερες για τα πολυβόλα των 12,7 χλστ καθώς και για τα λοιπά μέσα παρατηρήσης και επιτήρησης.
- Την απόκτηση μηχανημάτων σκάνερ ακτίνων Χ για φορτία κοντέινερ και βαρέα οχήματα σε όλα τα λιμάνια με σκοπό την αποτροπή των παρονόμων μεταναστών και την πάταξη του παρεμπορίου και λαθρεμπορίου κατ’ επέκαταση.
Όσον αφορά την πρώτη κατηγορίας απειλών (οργανωμένο έγκλημα, τρομοκρατία) όπως αναφέρθηκε οι δυνατότητες των μέσω του Λ.Σ κρίνονται γενικά επαρκείς. Ενδεικτικά στα ήδη υπάρχοντα σκάφη τύπου Lambro 57 θα μπορούσε να προστεθεί τηλεχειριζόμενος πυργίσκος οπλισμού (STAMP) με πολυβόλο των 12,7 χλστ στη θέση της πλώρης αντικαθιστώντας το υπάρχον πολυβόλο των 12,7 που βασίζεται σε έστορα. Ένας STAMP προσφέρει ασφάλεια στον χειριστή του αλλά και μεγαλύτερη ακρίβεια πυρών ανεβάζοντας έτσι κατακόρυφα την μαχητική ικανότητα του σκάφους.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στα CB-90,τρία από τα οποία βρίσκονται σε χρήση από το Λ.Σ και τα οποία αποκτήθηκαν εσπευσμένα το 1997 μετά την εξέγερση των "πυραμίδων" στην Αλβανία και το κενό ασφαλείας που είχε δημιουργηθεί στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Κέρκυρας και της Θεσπρωτίας. Πέραν της αύξησης του αριθμού τους, που μπορεί να γίνει στα πλαίσια ενός γενικότερου προγράμματος προμήθειας ή/και επιτόπιας ναυπήγησης σκαφών τέτοιου τύπου για τις ανάγκες των Μοιρών Αμφίβιων Καταδρομών και ίσως ενός νέας συλλήψεως σχηματισμού διεξαγωγής αμφιβίου πολέμου σε "μικρονησιωτικό" περιβάλλον, αντίστοιχου των Σουηδών Αμφίβιων Καταδρομών (ανάλυση που ξεφεύγει από τα πλαίσια του παρόντος άρθρου), ο ήδη βαρύς οπλισμός τους θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω με την τοποθέτηση κάποιου πυργίσκου οπλισμού στη θέση του ευρισκόμενου σήμερα πολυβόλου MAG των 7,62 χλστ. Τα CB-90 θα μπορούσαν, λόγω εγγενούς δυνατότητας, να μεταφέρουν καλά εξοπλισμένα τμήματα άμεσης επέμβασης των ΚΕΑ, κατάλληλα είτε για αυτόνομη είτε για από κοινού δράση με τμήματα των νησιωτικών ΕΤΕΘ σε περιπτώσεις άμεσης προσβολής της εθνικής κυριαρχίας από τον "εξ'ανατολών" αντίπαλο.
Άμεσης προτεραιότητας είναι ο εφοδιασμός του Λ.Σ-Ελληνικής Ακτοφυλακής με καταδιωκτικά σκάφη με ικανότητα επίτευξης υψηλών ταχυτήτων καθώς τα σκάφη με ανάλογη ικανότητα στις τάξεις του Λ.Σ είναι ελάχιστα όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Στη διεθνή αγορά προσφέρονται σχεδιάσεις με ανάλογα χαρακτηριστικά, αποτελώντας μέρη ολόκληρων ¨οικογενειών" σκαφών, που θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες του Λ.Σ-ελληνικής Ακτοφυλακής, αλλά και του Π.Ν και των μονάδων αμφιβίων καταδρομών του Ε.Σ. Ξεχωρίσαμε και προτείνουμε δύο περιπτώσεις: των οικογενειών σκαφών Interceptor των Γαλλικών ναυπηγείων CMN και την αντίστοιχη XSR Interceptor της Βρετανικής XSMGX Defence. Πρόκειται για σκάφη εξαιρετικά σύγχρονης σχεδίασης, με προηγμένα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν σύγχρονης φιλοσοφίας σχεδίαση, ικανότητα επίτευξης υψηλής ταχύτητας, χαμηλό προφίλ και γενικότερα τεχνολογία διαχείρισης ίχνους και βαρύ έως βαρύτατο οπλισμό που φτάνει έως την ικανότητα υποδοχής κατευθυνόμενων βλημάτων και βλημάτων εναντίον πλοίων!
Αν περιορίσουμε την αναζήτηση μας σε σκάφη ικανά για αντιμετώπιση της πρώτης μορφής απειλών που μας ενδιαφέρει επί του παρόντος, καταλήγουμε στα μικρότερα μέλη των συγκεκριμένων οικογενειών: το DV-15 του οποίου πρόσφατα παρουσιάστηκε η νεά γενιά, το DV 15 RWS 30 και το DV 20 από πλευράς CMN και στα XSR των 9, 11, 13, 15 μέτρων της XSMGX. Ξαναλέμε, πρόκειται για ολόκληρες οικογένειες σκαφών με χαρακτηριστικά κοινής σχεδίασης που "ξεδιπλώνονται" κλιμακωτά από το μικρότερα μέλη στα μεγαλύτερα με ανάλογη ανάπτυξη επιδόσεων και ικανοτήτων. Από εκεί και πέρα επαφίεται στην κάθε ναυτική δύναμη ή δύναμη ακτοφυλακής να επιλέξει τα καταλληλότερα για την κάλυψη των ιδιαίτερων επιχειρησιακών της απαιτήσεων. Αν μείνουμε στην αναζήτηση μας θα διαπιστώσουμε πως τα προαναφερθέντα "μικρά μέλη" των αντίστοιχων οικογενειών προβάλλουν ως τα καταλληλότερα για την κάλυψη των περισσότερων αστυνομικών καθηκόντων του Λ.Σ, καθώς διαθέτουν εξαιρετικά υψηλή που ξεκινάει από τους 50 κόμβους (DV 15 RWS 30), περνούν από το στάδιο των 60-70 κόμβων (XSR Interceptor 9m, 11m ,13m) και φθάνουν στο εξωπραγματικό επίπεδο των 75-80 κόμβων(XSR Interceptor 15m, 17m)! Εξίσου εντυπωσιακή και κλιμακωτή είναι η αύξηση σε ισχύ πυρός, που ξεκινά από τηλεχειριζόμενους πυργίσκους οπλισμού με πολυβόλα των 7,62 χλστ και 12,7 χλστ και φθάνει έως πυροβόλο ATK 30 M230LF, παραλλαγή του M230 "chain-gun" του AH-64 Apache, που τοποθετείται σε πλήρως σταθεροποιούμενο τηλεχειριζόμενο πυργίσκο σε θέση πάνω από την καμπίνα οδήγησης στο DV15 RWS 30.
Ο τελευταίος, πέρα από το πυροβόλο, συνδυάζει τηλέμετρο laser, κάμερα ημέρας/νύκτας IR και σύστημα εγκλωβισμού/παρακολούθησης του στόχου. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός είναι επίσης πλούσιος και περιλαμβάνει γενικά FLIR, ραντάρ ναυτιλίας και έρευνας, σύγχρονο τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό με προαιρετική δυνατότητα δορυφορικής επικοινωνίας, ολόκληρη "σουίτα" ναυτιλίας και προαιρετικά ηλεκτρονικό εξοπλισμό διοίκησης και ελέγχου .Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, πρόκειται για σκάφη συντριπτικά υπέρτερα έναντι κάθε μέσου που μπορεί να επιστρατεύσει η όποια τρομοκρατική οργάνωση ή οργάνωση οργανωμένου εγκλήματος(ακόμα και αυτή που συνδέεται ή ελέγχεται από παρακρατικούς μηχανισμούς) εγγυώμενα την αντιμετώπιση κάθε σχετικής απειλής.
ΝΕΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟΝ ΦΟΡΗΤΟ ΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ.
Ανάλογη επένδυση θα έπρεπε να γίνει στον τομέα της αναβάθμισης του φορητού οπλισμού των στελεχών του Λ.Σ. Πέραν των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω στην εξέταση αντιμετώπισης της πρώτης μορφής απειλής θα επιχειρήσουμε μια εκτενέστερη αναφορά στο τι απαιτείται για την εκτέλεση πιο "στρατιωτικοποιημένων¨ αποστολών. Το παλιό, καλό και αξιόπιστο FN FAL θα έπρεπε σε πρώτη φάση να συμπληρωθεί και σε δεύτερη να αντικατασταθεί από κάποιο νεώτερο με το FN SCAR να φαντάζει η προφανής επιλογή. Αν η απόκτηση του SCAR κριθεί αδύνατη για οικονομικούς λόγους, τα FAL θα μπορούσαν να εκσυγχρονιστούν (διατίθενται παρόμοια πακέτα στην αγορά) με τοποθέτηση νέου τύπου πτυσσόμενου κοντακίου, κάθετης χειρολαβής κάτω από την κάννη, ράγας Picatinny και προμήθεια σκοπευτικών ολογραφικών, ερυθράς κουκίδας και λέϊζερ.
Είναι επίσης επιτακτική η ανάγκη για εφοδιασμό των ΚΕΑ/ ΜΥΑ με βαρύτερο οπλισμό όπως πολυβόλα Minimi, σύγχρονα τυφέκια ελεύθερου σκοπευτή και ειδικών εφαρμογών, σύγχρονες στολές (ήδη τα ΚΕΑ Πειραιά έχουν παραλάβει στολές ΑTACS) και εξαρτύσεις- γιλέκα μάχης (πχ Chest Rig Tasmanian Tiger, Eagle plate carriers) σύγχρονα αλεξίσφαιρα γιλέκα με προβλέψεις χρήσης σε θαλάσσιο περιβάλλον και ταυτόχρονης χρήσης τους με θαλάσσια σωσίβια, θερμικές κάμερες καθώς και νυχτερινές διόπτρες. Μείζον είναι και το θέμα της απόκτησης σύγχρονων αλεξίσφαιρων γιλέκων επιπέδου ΙΙΙΑ ή IV εφοδιασμένα με εσωτερικές κεραμικές πλάκες ικανές να σταματήσουν βολίδες διαμετρήματος 7,62 χ 51 όπως του ΑΚ-47 που χρησιμοποιούν συνέχεια οι κακοποιοί. Παράλληλα επιβάλλεται η αγορά αντιβαλλιστικών γυαλιών καθώς και νέων τύπου κρανών κέβλαρ καθώς πολλά από τα υπάρχοντα έχουν λήξει.
Γενικά οι προτάσεις συνοψίζονται ως εξής:
Εκσυγχρονισμός της Υλικοτεχνικής υποδομής.
Βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών- Ανακατανομή του προσωπικού.
Επιλογή Προσωπικού.
Νέο Δόγμα επιχειρησιακής αντίληψης.
Ανακεφαλαιώνοντας, το Λ.Σ διαδραματίζει έναν νευραλγικό ρόλο στην προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων στην θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου. Είναι απαραίτητο, πως πρέπει να αναδιοργανωθεί, να στρατιωτικοποιηθεί περαιτέρω και εν τέλει να αποκτήσει νέα μέσα ώστε να μπορεί να εκτελεί και νέου τύπου αποστολές όπως αυτές του ανορθόδοξου πολέμου ειδικά από μονάδες όπως των ΚΕΑ. Εν κατακλείδι, ο στρατηγικός ρόλος του Λ.Σ θα φανεί ακόμα περισσότερο τα προσεχή έτη με αφορμή τις εξορύξεις των υδρογονανθράκων και του φυσικού αερίου. Η περαιτέρω αξιοποίηση του Λ.Σ-ελληνική Ακτοφυλακής δεν αποτελεί απλώς αδήριτη ανάγκη αλλά κρίσιμης σημασίας εθνική απαίτηση. Να σημειωθεί πως πολλά εξοπλιστικά προγράμματα του Λιμενικού Σώματος μπορούν να τρέξουν με ευρωπαϊκά κονδύλια τα οποία δίνονται στην χώρα μας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης. Μένει να αξιοποιηθούν κατάλληλα.
http://defencenews.gr
limenikadromena.blogspot.com/2013/12
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments